Thursday, February 21, 2008

AMPUNAN ALLAH

Tersebut di dalam kitab ‘Raudhatul Ulama': "Telah bersabda Nabi Musa alaihis salam: "Hai Tuhanku, ampunkanlah aku dan Bani Israil." Firman Allah Ta'ala: "Aku telah ampunkan Muhammad dan umatnya dan pahala mereka (umat Muhammad) pada sisiKu sama sebagaimana pahala Nabi-nabi. KemurkaanKu terhadap mereka itu jauh. Aku terima amalan daripada mereka itu sedikit, tetapi Aku beri pahala dan rahmat kepada mereka itu banyak. Dan Aku tidak menolak permohonan taubat daripada mereka itu selama mereka berkata: La ilaaha illallah (yaitu Tiada Tuhan melainkan Allah)." Lalu Nabi Musa pun tunduk sujud dan berkata: "Hai Tuhanku, jadikanlah aku di dalam golongan umat Muhammad." Maka Allah Ta'ala pun berfirman: "Engkau dan sekalian Nabi-nabi memang termasuk di dalam golongan umat Muhammad." Muga-muga Allah Ta'ala mengurniakan sebanyak-banyak salam dan sejahtera kepada mereka itu sekalian. Amin!